نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

وضعیت خاص کاراته خراسان رضوی| بومی یا غیربومی مساله این است!

  • کد خبر: ۹۶۲۵۰
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
وضعیت خاص کاراته خراسان رضوی| بومی یا غیربومی مساله این است!
در شرایطی که حاجی‌آبادی، سرپرست فعلی هیات کاراته خراسان رضوی برای انتخابات ریاست این هیات ثبت نام کرده، برخی از منتقدانش با طرح مسائلی همچون غیربومی بودن، معتقدند او نباید به ریاست هیات برسد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، کاراته خراسان رضوی گویا قرار نیست به این زودی‌ها رنگ آرامش را ببیند. پس از ماجرا‌های عجیب رییس قبلی هیات که منجر به برکناری‌اش شد، حالا دوباره این رشته ورزشی با حواشی ریز و درشتی درگیر شده، از شائبه مهندسی انتخابات آتی هیات تا ثبت نام سرپرست فعلی و بحث بومی یا غیربومی بودن رییس!

سرپرست غیربومی ثبت نام کرد

منتقدان حاجی‌آبادی، سرپرست فعلی هیات که اتفاقا معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم هست، می‌گویند او از ابتدای حضور در این سمت، مدعی شده بود که قرار نیست ثبت نام کند و در انتخابات حضور یابد، اما حالا زیر قولش زده و ثبت نام کرده‌است. یکی از پیشکسوتان کاراته خراسان رضوی در این خصوص تاکید می‌کند: «خیلی بد است که از همین ابتدا حرف و عمل یک رییس همخوانی نداشته باشد. مگر قبل از این کاراته استان در چنین مسیری ۵ سال را تلف نکرد؟ ما این راه‌ها را رفته‌ایم و متعجبم که چرا برخی اصرار دارند دوباره در همین مسیر وقت را هدر دهیم؟»

آن‌ها روی بومی نبودن حاجی‌آبادی هم تاکید دارند و معتقدند کسی باید در این سمت بنشیند که بومی استان باشد. عدم شناخت از کاراته خراسان رضوی، ناآشنایی با افراد و پیشکسوتان، از جمله انتقاد‌هایی است که به حاجی‌آبادی می‌شود. انتقاد‌هایی که البته او ناعادلانه و بعضا عاری از صداقت می‌داند.
اما اوج شائبه‌ها زمانی ایجاد شد که جامعه کاراته خراسان رضوی متوجه شدند فرامرز اسدی به شکلی غیرمنتظره از سمت خود در هیات برکنار شده‌است.

برخی معتقدند برکناری اسدی هم در راستای ادامه مهندسی انتخابات و پیروزی سرپرست فعلی هیات کاراته استان انجام شده‌است. موضوعی که البته باز هم حاجی‌آبادی با قاطعیت رد می‌کند.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که انتخابات در چه تاریخی برگزار خواهدشد و به چه شکلی پیش خواهدرفت؟ موضوعی که باز هم حاجی‌ابادی معتقد است با توجه به تغییرات آیین‌نامه و شکل و شمایل جدید برگزاری انتخابات، مهندسی و ایجاد تغییر در روند برگزاری آن نشدنی است.

حاجی‌آبادی: منتقدانم را به عدالت دعوت می‌کنم

اسماعیل حاجی‌آبادی، سرپرست فعلی هیات کاراته خراسان رضوی در خصوص تغییر رویکردش و ثبت نام در انتخابات آتی هیات اظهار کرد: خیلی از دوستان پیگیر بودند که چرا برخلاف حرف نخستم در انتخابات ثبت نام کرده‌ام. صادقانه بگویم ابتدا نمی‌خواستم در انتخابات شرکت کنم، اما در نهایت با نگاهی که به آیین‌نامه جدید داشتم و با صحبت‌هایی که صورت گرفت، ثبت نام کردم. دوستانی از جامعه کاراته بار‌ها به من اصرار کردند که ابتدا قبول نکردم، اما در نهایت مجاب شدم که ثبت نام کنم. هم‌اکنون هم منتظر سایر مراحل قانونی هستیم و باید ببینیم نتیجه بررسی صلاحیت‌ها و سایر آیتم‌ها چه خواهدبود.
وی افزود: اطلاعی از تعداد دقیق ثبت‌نام کنندگان در انتخابات ندارم، فکر می‌کنم ۴، ۵ نفر در این رابطه ثبت نام کرده باشند. کار‌های حراست و استعلام باید ابتدا انجام شود. در کمیسیونی پس از احراز صلاحیت، پرونده‌ها بررسی می‌شود و اگر کامل بود به فدراسیون معرفی می‌شوند و در مرحله بعدی اعضای مجمع انتخاباتی مشخص می‌شوند.
حاجی آبادی تاکید کرد: در آیین نامه جدید قانون تغییر کرده‌است. مدیرکل ورزش استان، رییس فدراسیون، رییس یا سرپرست هیات، ۱۰ شهرستان، نماینده ورزشکاران، مربیان، داوران و ... در بخش بانوان و آقایان حق رای دارند.
وی تصریح کرد: روسا یا سرپرستان شهرستان‌هایی که ابلاغ دارند، دور هم جمع می‌شوند و انتخابات داخلی خود را برگزار می‌کنند و ۱۰ نفر که بیشترین رای را دارند برای انتخابات حضور خواهندداشت. در خصوص بازیکنان، مربیان و داوران و ... نیز باید در سال ۱۴۰۰ بالاترین درجه‌ها و افتخارات را داشته باشند.
سرپرست هیات کاراته گفت: تلاش ما این بود که پیش از نوروز ۱۴۰۱ برگزار شود. امیدواریم هم این اتفاق هرچه زودتر بیافتد.
وی در خصوص بحث غیربومی بودنش گفت: من یک عضو از خانواده کاراته هستم. بیش از ۴۰ سال است که کاراته تمرین می‌کنم و ۱۲ سال عضو تیم‌های ملی بوده ام. مگر می‌شود چنین فردی با این سابقه دوستان را نشناسد و با این رشته ورزشی و پیشکسوتان استان خراسان رضوی ناآشنا باشد؟
حاجی آبادی افزود: کاراته خراسان رضوی پتانسیل بالایی دارد. چندین ورزشکار شاخص در آقایان و بانوان در خراسان رضوی هستند و پیشکسوتان فهیمی نیز در استان هستند. همه جا این صحبت‌های حاشیه‌ای هست و نباید ناراحت شویم. باید همدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم و اجازه کار به هم بدهیم تا در نهایت کاراته استان پیشرفت کند.
وی گفت: از برخی اساتید توقع است که کنار هیات و ورزشکاران باشند، اما متاسفانه حاشیه ایجاد می‌کنند و آیه یاس می‌خوانند. بدون اینکه کمکی از جایی بگیریم در سالی که وضعیت اقتصادی خاصی در کشور حاکم بود و بحران کرونا را هم داشتیم، با کمک خود خانواده کاراته و سبک‌ها فعال بودیم و تعداد زیادی برنامه و فعالیت برگزار شد.
سرپرست هیات کاراته خراسان رضوی گفت: می‌گویند فلانی بومی نیست، من ساکن مشهدم و کارمند اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هستم. در دنیای امروز واقعا به نژاد کسی توجه می‌شود؟ اگر اینگونه است باید برگردیم به شکل و شمایل هزاران سال قبل!
حاجی آبادی در خصوص شائبه مهندسی انتخابات و برکناری اسدی از هیات در همین رابطه گفت: وارد مساله برکناری اسدی نمی‌شوم، اما این حرف‌ها واقعا عجیب نیست. یعنی واقعا بازرسی اداره کل، حراست و سایر نهاد‌های مرتبط دست روی دست می‌گذارند تا منِ نوعی به راحتی انتخاباتی را مدیریت کنم؟ به اسامی و سمت رای دهندگان نگاه کنید. واقعا می‌توان این همه آدم از نهاد‌های مختلف را تحت فشار گذاشت و به راحتی مسیر انتخابات را منحرف کرد؟
وی افزود: چرا باید مثلا نماینده بسیج ورزشکاران تحت تاثیر من قرار گیرد؟ چرا باید ورزشکاران، مربیان، داورانی که حق رای دارند با فشار به کسی رای دهند که تمایلی ندارند؟ یک سری حرف‌ها و تهمت‌ها بیشتر توهین است. من مدیرکل ورزش را انتخاب کرده ام؟ رییس فدراسیون را من انتخاب کرده ام؟ ۱۰ شهرستان از آرای خود شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند، یا شهردار مشهد را من انتخاب کرده ام که بخواهد بی جهت به من رای بدهد؟
وی افزود: دوستان منتقد گویا نه آیین نامه جدید را خوانده‌اند نه از اوضاع و شرایط انتخابات خبر دارند. برخی نوشته اند نهاد‌های نظارتی ورود کنند تا بررسی شود. من به شخصه قطعا از حضور و ورود نهاد‌های بازرسی استقبال می‌کنم. ۲۱ سال است کارمند ورزش و جوانان هستم. ۸ سال رییس هیات گلستان بوده ام و آیین نامه را مجددا مطالعه کرده ام تا مبادا اشتباه کنم.
حاجی آبادی تصریح کرد: بازرسی نقشی ندارد و حراست هم نمی‌داند که من به راحتی بیایم و مهندسی انتخابات کنم؟ در خصوص اسدی هم باید بگویم ابدا این مساله ارتباطی به انتخابات نداشت.
وی گفت: من کارمند اداره کل ورزش و جوانان هستم. در صورتی که بخواهم در انتخابات حضور یابم باید از سمت معاونت اداره کل کناره گیری کنم. این اتفاق تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات می‌تواند رخ دهد. من از طباطبایی، رییس فدراسیون هم مشورت گرفتم و اجازه برای ورود به انتخابات کسب کردم.
حاجی آبادی گفت: ثبت نام در انتخابات حق طبیعی من بود. شاید اصلا در این بازه زمانی باقیمانده تا برگزاری انتخابات در این استان نباشم، شاید اصلا معاون اداره کل ورزش نباشم. من تابع اداره کل و وزارت ورزش و جوانان هستم. در فضای مجازی هم نه پاسخی به دوستان منتقد داده ام و نه توهینی کرده ام. امیدوارم دوستان منتقد هم عدالت را رعایت کنند و حداقل از توهین صرف نظر کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->